Skip to main content

Social Media Marketing: 2014 Projeksiyonu

Sosyal medya alanında gelişmeler hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz yıl özellikle firmalar pazarlama süreçlerinde sosyal medyayla ilgili çok önemli tecrübeler edindiler. Peki 2014'de SM'de nelere dikkat etmeliyiz? SM'yi nasıl kullanmalıyız? Yönümüzü ne tarafa dönmeliyiz? ClizkZ'de dijital pazarlama profesyoneli Krista Neher'in güzel bir yazısı yayınlandı. 

Krista bu yazısında 2014'de Sosyal Medya kullanımıyla ilgili çok güzel bir projeksiyon sunmuş. Neler ön planda olacak, neleri biraz geri plana almak lazım üzerine güzel bir yazı. Orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. Özetlemek gerekirse;

Search & Social
Sosyal medya search ranking'i etkiliyor; bu Google'ın da kabul ettiği bir gerçek. O yüzden Sosyal Medya Uzmanlarının eğer bilmiyorlarsa SEO'yu öğrenmeleri, SEO uzmanlarının ise optimizasyon süreçlerine SM'yi entegre etmeleri çok önemli.

Facebook'a Para Ayırın
Facebook'da organik aramalardan marka sayfalarına erişim zorlaşıyor; bu Facebook'un resmi açıklaması. Yani marka sayfalarınız için para harcamalısınız! Mantık şu; "If Facebook works for your business, you’ll need a budget". Yani Facebook'un sizin işiniz/sayfanız için çalışmasını istiyorsanız siz de biraz elinizi cebinize atın!

Strategic Content Marketing
İçerik pazarlamacılığı aslında biraz cılkı çıkmaya başlamış bir konu. Çünkü temelde her şey içeriktir ve herkes platformlarına içerik yüklüyor. Aslında content marketing konusu satış odaklı bir konu değil. Daha çok müşteri sadakatini, bilgilendirmesini sağlamak amacıyla yapılan bir çalışma. İşte biraz da bu nedenle yani işin cılkı çıktığı için firmaların yükledikleri içeriklere daha stratejik yaklaşmaları çok önemli. 

Visual Social Networks
Görsel bazlı sosyal ağlar, özellikle mobil teknoloji ve smartphone gelişimiyle birlikte artış gösterdi. Instagram ve Pinterest burada başı çekenlerden. Bu yapılar fotoğraf ve kısa videonun yüklenmesi, paylaşımı, yorumlanmasına dayalı bir eko sistem. Eğer şimdiye dek buraları göz ardı ettiyseniz artık odaklanmanın ve bir pazarlama aracı olarak kullanmaya başlamanın tam zamanı. 

Google+'da Ne Durumdasınız?
Google plus'ı hala etkili bir SM platformu olarak görmeyebilirsiniz. Ama Google görüyor (ya da görmek istiyor) ve o yüzden burayı desteklemeye devam ediyor. Tabi diğer Google ürünleriyle entegre çalışabilmesi gibi Google ailesinin bir parçası olmanın büyük avantajları var. Sayfanın organik aramalarda listelenmesi, YouTube videolarının etkili biçimde paylaşılabilmesi, Adwords'te +1 linki bunlardan sadece bazıları. 

Comments

Popular posts from this blog

KitKat Japonya’da Neden Bir Numara?

KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde Japonlar hemen birşey farketti; “Kitto Katsu”  Japonlar ya da genel olarak Uzakdoğu toplumları uğur, uğursuzluk, lanet konularında hassaslar. Örneğin “4” sayısı. Herhalde Asya kültüründeki en talihsiz sayı 4 . Okunuşu, “si” şeklindedir ve “ölüm” anlamına gelen “şı”ya benzer. Bunun yanında “8” (hachi) sayısı, zenginlik, servet anlamına gelen Çince sözcüğe benzerliğinden dolayı Asya kültürü’nde en sevilen sayıdır . Pekin Yaz Olimpiyatları’nın açılış tarihini hatırlayan var mı? Söyleyelim; 08.08.08 ’de saat tam 08.08.08 ’de. Bu işin avantajları da yok değil. Örneğin Nestle ’nin KitKat çikolatası’nın Japonya’da en çok tercih edilen çikolatalardan biri olduğunu biliyor muydunuz? Bunun nedeni, çikolatanın isminden dolayı uğur getirdiğine inanılması. KitKat Japonya’da piyasaya sürüldüğünde insanlar hemen birşey farketti. Çikolata’nın ismi “Daima kazan!” anlamına gelen Japonca “Kitto Katsu” sözcüğüne benziyordu. Zamanla öğrenciler arasında,

Nasuh Mahruki Ne Demek?

Nasuh Mahruki’yi herkes az çok tanır; ünlü dağcımız, doğa sporları uzmanı ve AKUT’un kurucusu. Geçen gün İKÜ Önder Öztunalı salonunda bir seminer verdi Mahruki. Semineri İKÜ Etkili İletişim Kulübü oranize etti. Caner, Ecem ve Recep’i kutluyorum, bu kulüp harika iş çıkarıyor. Bunun faydasını ileride görecekler.  Mahruki yeni çıkan kitabını (Kendi Everestinize Tırmanın) da anlattı seminerde, hatta seminerin içeriği de büyük oranda  kitaptandı sanırım. Peki ne anlattı Mahruki? …Şeeey güzel bir soru, çünkü not alsam bile bazı yerlerde anlamakta zorlandım. Mahruki iyi bir dağcı olabilir ama iyi bir anlatıcı olmadığı kesin. Salondaki gençlerin gözlerinin kapanmasını engelleyen yegane şey Mahruki’nin ünü ve sunumunda yer alan dağda bayırda çekilmiş gerçek aktüel görüntülerden oluşan videolardı. Hitabet konusunda çalışması gerek. Şöyle bir etrafıma bakındığımda salonu dolduran gençlerden not tutan kimse göremedim. Herkes sadece izledi. Oysa arada not da alsalar ne güzel olurdu değil mi

Corona En Güzel Nasıl İçilir? - How to Drink Corona?

Corona, bizde pek yaygın tüketilmese de dünya çapında epey hayranı olan bir bira markası. Corona’nın bu kadar sevilen ve ünlü olmasının sebeplerinden biri de içim şekli. Corona is a beer brand that has many fans around the world, although it is not widely consumed in our country. One of the reasons why Corona is so popular and famous is the way I drink. Corona, sıkılıp şişenin ağzından içine tıkılan bir parça limonla içilen; yani böyle bir içme ritüeli olan bir bira. Elbette normal de içebilirsiniz ama Corona’yı Corona yapan onun böyle içiliyor olması.  Corona, a piece of lemon that is squeezed and clicked from the mouth of the bottle; that is, a beer with such a drinking ritual. Of course, you can also drink normally, but that's what makes Corona Corona so. Peki bu ritüel nereden geliyor? Bu, Latin kültürüne özel, biranın tadını güzelleştirdiğine inanılan bir ritüel olup, dünyaya böyle yayılmış olabilir mi? So where does this ritual come from? This is a ritual specia